wolne stanowisko urzędnicze Referent prawno-administracyjny
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Referent prawno-administracyjny
Referent prawno-administracyjny – samodzielne stanowisko pracy, wymiar 0,5 etatu.
- Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U.2024.0.1571) na kierunku: administracja lub prawo.
2) obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, jeżeli posiadają znajomość języka polskiego,
3) minimum 3 letni staż pracy w administracji publicznej,
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5) niekaralność – pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku urzędniczym może być osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) nieposzlakowana opinia,
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
8) dobra znajomość następujących aktów prawnych:
− ustawa z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2024 poz.1465 ze zm.),
– ustawa z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych, (tj. Dz.U. z 2024 poz.1135)
– ustawa z dnia 14.06.1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2024 poz. 572)
– ustawa z dnia 23.04.1964 r. kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1061 ze zm.)
– ustawa z dnia 17.11.1964 r. kodeks postępowania cywilnego (tj. Dz.U. z 2024 poz.1568 ze zm.)
– ustawa z dnia 25.02.1964 r. kodeks rodzinny i opiekuńczy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2809 ze zm.)
– ustawa z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 poz.1781)
– ustawa z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1283 ze zm.
– ustawa z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1530 ze zm.)
– ustawa z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2024 poz. 1320)
– akty wykonawcze do w/w ustaw,
– Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) /Dz.U. UE L 119 z dn. 4 maja 2016 r./, zwane dalej RODO, - Wymagania dodatkowe:
– umiejętność analizowania, interpretowania oraz stosowania przepisów prawa,
– umiejętność obsługi komputera oraz systemów informacji prawnej,
– umiejętności organizacyjne. - Zakres zadań:
- opracowywanie projektów uchwał Rady Miasta i Zarządzeń Prezydenta Miasta dotyczących działalności Ośrodka,
- opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych (zarządzeń, instrukcji i regulaminów),
- opracowywanie i współuczestniczenie w opracowywaniu projektów umów i porozumień dotyczących działalności Ośrodka,
- opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich ewidencji,
- opracowywanie kart informacyjnych spraw kierowanych do rozstrzygnięcia przez Prezydenta Miasta Oświęcim,
- prowadzenie zbiorów wewnętrznych aktów prawnych i rozstrzygniętych kart informacyjnych,
- bieżące informowanie kierownictwa i pracowników Ośrodka o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności Ośrodka
- konsultowanie postępowań i projektów decyzji administracyjnych,
- doradztwo i opracowywanie projektów pism sądowych oraz pism w w/w sprawach,
- opracowywanie materiałów informacyjnych o otrzymanych dotacjach zgodnie z art. 35a ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1530 ze zm.)
- Prowadzenie dokumentacji kontroli zewnętrznych i wewnętrznych w Ośrodku, w tym spraw związanych z kontrolą zarządczą.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
- Miejsce świadczenia pracy : Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu – ul. Sobieskiego 15B , 32-600 Oświęcim,
- Praca biurowa wewnątrz pomieszczenia,
- Praca przy obsłudze monitora ekranowego co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy,
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony w wymiarze 0,5 etatu.
- Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był poniżej 6%.
- Wymagane dokumenty
- list motywacyjny własnoręcznie podpisany,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zał. nr 1) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej (uwzględniające zarówno doświadczenie zawodowe w ramach stosunku pracy jak i umów cywilno-prawnych)
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie świadectw pracy, umów cywilno-prawnych z dotychczasowych zakładów pracy, zgodnie z okresami zatrudnienia podanymi w kwestionariuszu oraz zaświadczenie potwierdzające aktualne zatrudnienie, jeżeli stosunek pracy nadal trwa,
- kserokopie zaświadczeń z odbytych staży i innych form przygotowania zawodowego zgodnie z okresami podanymi w kwestionariuszu,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach itp.,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (zgodnie z art.6 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U z 2024 r. poz.1135) (zał. nr 2)
- własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych (zgodnie z art.6 ust.1 pkt 2 poz.1135) (zał. nr 3)
- własnoręcznie podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym, na które prowadzony jest nabór, (zał. nr 4)
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku korzystania z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2014 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2024 r. poz.1135)
Wskazane kserokopie dokumentów winny być potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
List motywacyjny musi być opatrzony klauzulą:
”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawa z dnia 10.05.2018 roku o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz.1781)”
Wymaga się własnoręcznego podpisu pod klauzulą.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu, 32-600 Oświęcim ul. Jana III Sobieskiego 15B pokój nr 1 (sekretariat) w zaklejonej kopercie z opisem: Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze Referent prawno-administracyjny.
Dokumenty przyjmowane będą od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej do dnia 31.03.2025 r. do godz. 15:00.
W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu oferty do Ośrodka. Aplikacje, które wpłyną do MOPS w Oświęcimiu po upływie wskazanego wyżej terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie Internetowej Biuletynu Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń w siedzibie MOPS w Oświęcimiu przy ul. Jana III Sobieskiego 15B w Oświęcimiu.