POSZUKUJEMY…

Inspektor ds. prawnych

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Inspektor ds. prawnych

Inspektor ds. prawnych – samodzielne stanowisko pracy

  1. Wymagania niezbędne:
  1. wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku – Prawo,
  2. obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, jeżeli posiadają znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
  3. minimum 3 letni staż pracy,
  4. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  5. niekaralność – pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku urzędniczym może być osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  6. nieposzlakowana opinia,
  7.  stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
  8. dobra znajomość następujących aktów prawnych:
  • ustawa z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2024  poz.1465 ze zm.),
  • ustawa z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych, (tj. Dz.U. z 2024  poz.1135)
  • ustawa z dnia 14.06.1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2024 poz. 572)
  • ustawa z dnia 23.04.1964 r. kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1061 ze zm.)
  • ustawa z dnia 17.11.1964 r. kodeks postępowania cywilnego (tj. Dz.U. z 2024 poz.1568  ze zm.)
  • ustawa z dnia 25.02.1964 r. kodeks rodzinny i opiekuńczy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2809 ze zm.)
  • ustawa z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 poz.1781)
  • ustawa z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1283 ze zm.
  • ustawa z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2024r., poz.1530 ze zm.)
  • ustawa z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2024 poz. 1320)
  • akty wykonawcze do w/w  ustaw,
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) /Dz.Urz. UE L 119 z dn. 4 maja 2016 r./, zwane dalej RODO,
  1. Wymagania dodatkowe:
  • doświadczenie zawodowe (może być staż, praktyka) w administracji publicznej na stanowisku związanym z obsługą prawną lub wspomaganiem obsługi prawnej,
  • umiejętność analizowania, interpretowania oraz stosowania przepisów prawa,
  • umiejętność obsługi komputera oraz systemów informacji prawnej,
  • umiejętności organizacyjne.
  1. Zakres zadań:
  • opracowywanie projektów uchwał Rady Miasta i Zarządzeń Prezydenta Miasta  dotyczących działalności Ośrodka,
  • opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych (zarządzeń, instrukcji i regulaminów),
  • opracowywanie i współuczestniczenie w opracowywaniu projektów umów i porozumień dotyczących działalności Ośrodka,
  • opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich ewidencji,
  • opracowywanie kart informacyjnych spraw kierowanych do rozstrzygnięcia przez Prezydenta Miasta Oświęcim,
  • prowadzenie zbiorów wewnętrznych aktów prawnych i rozstrzygniętych kart informacyjnych,
  • prowadzenie dokumentacji kontroli zarządczej w Ośrodku oraz dokumentacji z kontroli zewnętrznych Ośrodka,
  • bieżące informowanie kierownictwa i pracowników Ośrodka o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności Ośrodka
  • konsultowanie skomplikowanych postępowań i projektów decyzji administracyjnych,
  • doradztwo i opracowywanie projektów opinii prawnych, pism sądowych oraz pism w sprawach skomplikowanych pod względem prawnym,
  •  opracowywanie materiałów informacyjnych o otrzymanych dotacjach,
  • reprezentacja Ośrodka przed sądami i organami władzy publicznej w sprawach zleconych przez Dyrektora Ośrodka.
  • pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych oraz realizacja zadań IOD, o których mowa w ust. 39 RODO
  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
  • Miejsce świadczenia pracy : Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu – ul. Sobieskiego 15B , 32-600 Oświęcim,
  • Praca biurowa wewnątrz pomieszczenia,
  • Praca przy obsłudze monitora ekranowego co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy,
  • Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony w pełnym wymiarze czasu pracy.
  • Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze od 5850,00 zł brutto, dodatek stażowy zgodnie z obowiązującymi przepisami
  1. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był poniżej 6%.

  1. Wymagane dokumenty
  • list motywacyjny własnoręcznie podpisany,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zał. Nr 1) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej (uwzględniające zarówno doświadczenie zawodowe w ramach stosunku pracy jak i umów cywilno-prawnych)
  • kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
  • kserokopie świadectw pracy, umów cywilno-prawnychz dotychczasowych zakładów pracy, zgodnie z okresami zatrudnienia podanymi w kwestionariuszu oraz zaświadczenie potwierdzające aktualne zatrudnienie, jeżeli stosunek pracy nadal trwa,
  • kserokopie zaświadczeń z odbytych staży i innych form przygotowania zawodowego zgodnie z okresami podanymi w kwestionariuszu,
  • kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach itp.,
  • własnoręcznie podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (zgodnie z art.6 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U z 2024r. poz.1135)
  • własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych (zgodnie z art.6 ust.1 pkt 2 poz.1135)
  • własnoręcznie podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym, na które prowadzony jest nabór,
  • Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku korzystania  z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2014 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2024 r. poz.1135)

Wskazane kserokopie dokumentów winny być potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

List motywacyjny musi być opatrzony klauzulą: ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawa z dnia 10.05.2018 roku o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz.1781)” .Wymaga się własnoręcznego podpisu pod klauzulą.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać  w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu, 32-600 Oświęcim ul. Jana III Sobieskiego 15B  pokój nr 1 (sekretariat)  w zaklejonej kopercie z opisem: Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze  Inspektor ds. prawnych.

Dokumenty przyjmowane będą przez okres 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej tj. do dnia 20.01.2025 r. do godz. 15:00.

W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu oferty do Ośrodka. Aplikacje, które wpłyną do MOPS w Oświęcimiu po upływie wskazanego wyżej terminu nie będą rozpatrywane.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie Internetowej Biuletynu Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń w siedzibie MOPS w Oświęcimiu przy ul. Jana III Sobieskiego 15B w Oświęcimiu