POSZUKUJEMY…

wolne stanowisko urzędnicze
Inspektor ds.prawnych

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Inspektor ds. prawnych
Inspektor ds. prawnych – samodzielne stanowisko pracy, wymiar 0,5 etatu.
(nazwa stanowiska, komórka organizacyjna)

  1. Wymagania niezbędne:
    1) wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku – Prawo,
    2) obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw,
    jeżeli posiadają znajomość języka polskiego,
    3) minimum 3 letni staż pracy,
    4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
    5) niekaralność – pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku
    urzędniczym może być osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu
    za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo
    skarbowe;
    6) nieposzlakowana opinia,
    7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
    8) dobra znajomość następujących aktów prawnych:
    − ustawa z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2024 poz.1465
    ze zm.),
    − ustawa z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych, (tj. Dz.U. z 2024
    poz.1135)
    − ustawa z dnia 14.06.1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2024
    poz. 572)
    − ustawa z dnia 23.04.1964 r. kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1061 ze zm.)
    − ustawa z dnia 17.11.1964 r. kodeks postępowania cywilnego (tj. Dz.U. z 2024
    poz.1568 ze zm.)
    − ustawa z dnia 25.02.1964 r. kodeks rodzinny i opiekuńczy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz.
    2809 ze zm.)
    − ustawa z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 poz.1781)
    − ustawa z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1283 ze zm.
    − ustawa z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1530
    ze zm.)
    − ustawa z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2024 poz. 1320)
    − akty wykonawcze do w/w ustaw,
    − Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
    2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
    osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
    dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) /Dz.U. UE L 119
    z dn. 4 maja 2016 r./, zwane dalej RODO,
  2. Wymagania dodatkowe:
    1) doświadczenie zawodowe (może być staż, praktyka) w administracji publicznej na
    stanowisku związanym z obsługą prawną lub wspomaganiem obsługi prawnej,
    2) umiejętność analizowania, interpretowania oraz stosowania przepisów prawa,
    3) umiejętność obsługi komputera oraz systemów informacji prawnej,
    4) umiejętności organizacyjne.
  3. Zakres zadań:
    1) opracowywanie projektów uchwał Rady Miasta i Zarządzeń Prezydenta Miasta
    dotyczących działalności Ośrodka,
    2) opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych (zarządzeń, instrukcji
    i regulaminów),
    3) opracowywanie i współuczestniczenie w opracowywaniu projektów umów
    i porozumień dotyczących działalności Ośrodka,
    4) opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich
    ewidencji,
    5) opracowywanie kart informacyjnych spraw kierowanych do rozstrzygnięcia przez
    Prezydenta Miasta Oświęcim,
    6) prowadzenie zbiorów wewnętrznych aktów prawnych i rozstrzygniętych kart
    informacyjnych,
    7) bieżące informowanie kierownictwa i pracowników Ośrodka o zmianach w przepisach
    prawnych dotyczących działalności Ośrodka
    8) konsultowanie postępowań i projektów decyzji administracyjnych,
    9) doradztwo i opracowywanie projektów pism sądowych oraz pism w w/w sprawach,
    10) opracowywanie materiałów informacyjnych o otrzymanych dotacjach zgodnie
    z art. 35a ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2024 r.,
    poz.1530 ze zm.)
    11) Prowadzenie dokumentacji kontroli zewnętrznych i wewnętrznych w Ośrodku, w tym
    spraw związanych z kontrolą zarządczą.
  4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
    1) Miejsce świadczenia pracy : Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu –
    ul. Sobieskiego 15B , 32-600 Oświęcim,
    2) Praca biurowa wewnątrz pomieszczenia,
    3) Praca przy obsłudze monitora ekranowego co najmniej przez połowę dobowego
    wymiaru czasu pracy,
    4) Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony w wymiarze 0,5 etatu.
    5) Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze 2.400,00 zł brutto, dodatek stażowy
    zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  5. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był poniżej 6%.
  6. Wymagane dokumenty
    1) list motywacyjny własnoręcznie podpisany,
    2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zał. nr 1) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej (uwzględniające zarówno doświadczenie zawodowe w ramach stosunku pracy jak i umów cywilno-prawnych)
    3) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
    4) kserokopie świadectw pracy, umów cywilno-prawnych z dotychczasowych zakładów pracy, zgodnie z okresami zatrudnienia podanymi w kwestionariuszu oraz zaświadczenie potwierdzające aktualne zatrudnienie, jeżeli stosunek pracy nadal trwa,
    5) kserokopie zaświadczeń z odbytych staży i innych form przygotowania zawodowego zgodnie z okresami podanymi w kwestionariuszu,
    6) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach itp.,
    7) własnoręcznie podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (zgodnie z art.6 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U z 2024 r. poz.1135) (zał. nr 2)
    8) własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych (zgodnie z art.6 ust.1 pkt 2 poz.1135) (zał. nr 3)
    9) własnoręcznie podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym, na które prowadzony jest nabór, (zał. nr 4)
    10) Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku
    korzystania z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada
    2014 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2024 r. poz.1135)

Wskazane kserokopie dokumentów winny być potwierdzone przez kandydata za
zgodność z oryginałem.

List motywacyjny musi być opatrzony klauzulą:

”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawa z dnia 10.05.2018 roku o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz.1781)” Wymaga się własnoręcznego podpisu pod klauzulą.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu, 32-600 Oświęcim ul. Jana III Sobieskiego 15B pokój nr 1 (sekretariat) w zaklejonej kopercie z opisem: Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze Inspektor ds. prawnych.

Dokumenty przyjmowane będą od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej do dnia 24.02.2025 r. do godz. 13:00.

W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu oferty do Ośrodka. Aplikacje, które wpłyną do MOPS w Oświęcimiu po upływie wskazanego wyżej terminu nie będą rozpatrywane.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie Internetowej Biuletynu Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń w siedzibie MOPS w Oświęcimiu przy ul. Jana III Sobieskiego 15B w Oświęcimiu.