wolne stanowisko urzędnicze
Inspektor ds.prawnych
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Inspektor ds. prawnych
Inspektor ds. prawnych – samodzielne stanowisko pracy, wymiar 0,5 etatu.
(nazwa stanowiska, komórka organizacyjna)
- Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku – Prawo,
2) obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw,
jeżeli posiadają znajomość języka polskiego,
3) minimum 3 letni staż pracy,
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5) niekaralność – pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku
urzędniczym może być osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu
za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo
skarbowe;
6) nieposzlakowana opinia,
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
8) dobra znajomość następujących aktów prawnych:
− ustawa z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2024 poz.1465
ze zm.),
− ustawa z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych, (tj. Dz.U. z 2024
poz.1135)
− ustawa z dnia 14.06.1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2024
poz. 572)
− ustawa z dnia 23.04.1964 r. kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1061 ze zm.)
− ustawa z dnia 17.11.1964 r. kodeks postępowania cywilnego (tj. Dz.U. z 2024
poz.1568 ze zm.)
− ustawa z dnia 25.02.1964 r. kodeks rodzinny i opiekuńczy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz.
2809 ze zm.)
− ustawa z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 poz.1781)
− ustawa z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1283 ze zm.
− ustawa z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2024 r., poz.1530
ze zm.)
− ustawa z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2024 poz. 1320)
− akty wykonawcze do w/w ustaw,
− Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) /Dz.U. UE L 119
z dn. 4 maja 2016 r./, zwane dalej RODO, - Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie zawodowe (może być staż, praktyka) w administracji publicznej na
stanowisku związanym z obsługą prawną lub wspomaganiem obsługi prawnej,
2) umiejętność analizowania, interpretowania oraz stosowania przepisów prawa,
3) umiejętność obsługi komputera oraz systemów informacji prawnej,
4) umiejętności organizacyjne. - Zakres zadań:
1) opracowywanie projektów uchwał Rady Miasta i Zarządzeń Prezydenta Miasta
dotyczących działalności Ośrodka,
2) opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych (zarządzeń, instrukcji
i regulaminów),
3) opracowywanie i współuczestniczenie w opracowywaniu projektów umów
i porozumień dotyczących działalności Ośrodka,
4) opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich
ewidencji,
5) opracowywanie kart informacyjnych spraw kierowanych do rozstrzygnięcia przez
Prezydenta Miasta Oświęcim,
6) prowadzenie zbiorów wewnętrznych aktów prawnych i rozstrzygniętych kart
informacyjnych,
7) bieżące informowanie kierownictwa i pracowników Ośrodka o zmianach w przepisach
prawnych dotyczących działalności Ośrodka
8) konsultowanie postępowań i projektów decyzji administracyjnych,
9) doradztwo i opracowywanie projektów pism sądowych oraz pism w w/w sprawach,
10) opracowywanie materiałów informacyjnych o otrzymanych dotacjach zgodnie
z art. 35a ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2024 r.,
poz.1530 ze zm.)
11) Prowadzenie dokumentacji kontroli zewnętrznych i wewnętrznych w Ośrodku, w tym
spraw związanych z kontrolą zarządczą. - Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
1) Miejsce świadczenia pracy : Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu –
ul. Sobieskiego 15B , 32-600 Oświęcim,
2) Praca biurowa wewnątrz pomieszczenia,
3) Praca przy obsłudze monitora ekranowego co najmniej przez połowę dobowego
wymiaru czasu pracy,
4) Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony w wymiarze 0,5 etatu.
5) Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze 2.400,00 zł brutto, dodatek stażowy
zgodnie z obowiązującymi przepisami. - Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był poniżej 6%. - Wymagane dokumenty
1) list motywacyjny własnoręcznie podpisany,
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zał. nr 1) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej (uwzględniające zarówno doświadczenie zawodowe w ramach stosunku pracy jak i umów cywilno-prawnych)
3) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
4) kserokopie świadectw pracy, umów cywilno-prawnych z dotychczasowych zakładów pracy, zgodnie z okresami zatrudnienia podanymi w kwestionariuszu oraz zaświadczenie potwierdzające aktualne zatrudnienie, jeżeli stosunek pracy nadal trwa,
5) kserokopie zaświadczeń z odbytych staży i innych form przygotowania zawodowego zgodnie z okresami podanymi w kwestionariuszu,
6) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach itp.,
7) własnoręcznie podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (zgodnie z art.6 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U z 2024 r. poz.1135) (zał. nr 2)
8) własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych (zgodnie z art.6 ust.1 pkt 2 poz.1135) (zał. nr 3)
9) własnoręcznie podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym, na które prowadzony jest nabór, (zał. nr 4)
10) Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku
korzystania z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada
2014 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2024 r. poz.1135)
Wskazane kserokopie dokumentów winny być potwierdzone przez kandydata za
zgodność z oryginałem.
List motywacyjny musi być opatrzony klauzulą:
”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawa z dnia 10.05.2018 roku o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz.1781)” Wymaga się własnoręcznego podpisu pod klauzulą.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu, 32-600 Oświęcim ul. Jana III Sobieskiego 15B pokój nr 1 (sekretariat) w zaklejonej kopercie z opisem: Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze Inspektor ds. prawnych.
Dokumenty przyjmowane będą od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej do dnia 24.02.2025 r. do godz. 13:00.
W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu oferty do Ośrodka. Aplikacje, które wpłyną do MOPS w Oświęcimiu po upływie wskazanego wyżej terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie Internetowej Biuletynu Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń w siedzibie MOPS w Oświęcimiu przy ul. Jana III Sobieskiego 15B w Oświęcimiu.